E-Juridic.ro - Newsletter

In atentia dnei/dlui Abonat , inscris la data de

Bucuresti, 29.4.14 13:54

Privacy policy

Raporteaza abuz

Versiune html

Trimite unui prieten

e-Juridic
Comunitate Articole Dictionar juridic Intrebari si raspunsuri Cod Penal. Nou! Modele de contracte Legislatie
 
 
 
Lista actelor normative abrogate de Noul Cod Civil

Art. 230 din Legea 71/2011 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil (Monitorul Oficial 409/2011), la data intrarii in vigoare a Codului civil se abroga:

a) Codicele civil (sau Codul civil din 1864), publicat in Monitorul Oficial 271/1864, nr. 7/1865, nr. 8/1865, nr. 8/1865, nr. 11/1865, nr. 13/1865, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia dispozitiilor art. 1169-1174 si 1176-1206, care se abroga la data intrarii in vigoare a Legii 134/2010 privind Codul de procedura civila;

b) Legea 313/1879 pentru anularea clauzei penale din oricare contracte si pentru adaosul unui alineat la art. 1.089 din Codul civil, publicata in Monitorul Oficial 40/1879;

c) Codicele de comert din 1887, publicat in Monitorul Oficial 31/1887, cu exceptia dispozitiilor art. 46-55, 57, 58 si 907-935, aplicabile in continuare in raporturile dintre profesionisti, care se abroga la data intrarii in vigoare a Legii 134/2010, a cartii a II-a «Despre comertul ...[citeste in continuare...]
 
Reglementarile Noului Cod civil cu privire la relatia chirias-proprietar

Noul Cod Civil aduce modificari consistente in ceea ce priveste relatia chirias - proprietar. Conform acestuia, un chirias nu poate renunta la contract fara un preaviz de minimun 60 de zile.

“In cazul inchirierii de imobile, daca in contractul semnat intre parti nu s-a stabilit o durata anume, chiriasul poate pleca din respectivul loc numai dupa un termen de preaviz, care nu poate fi mai mic decat sfertul intervalului de timp pentru care s-a stabilit plata chiriei”, explica avocatul Cristian Ene.

Noua legislatie ii protejeaza astfel pe proprietarii care ...[citeste in continuare...]
 
Examenul adevaratei democratii: alegerile corecte

In plina criza economica - a carei durata si amploare pune deja la grea incercare democratiile - constatand frecventele derapaje antidemocratice, cresterea rasismului si a tentatiilor populiste, atat in Romania cat si in intreaga Europa, intelegand ca pentru tara noastra, anul electoral 2012 devine un moment esential pentru consolidarea procesului democratic, aflat astazi intr-un evident impas, ActiveWatch-Agentia de Monitorizare a Presei (AMP), Asociatia Pro Democratia (APD), Centrul de Resurse Juridice (CRJ), Centrul Romilor pentru Interventie Sociala si Studii - Romani CRISS si Transparency International Romania (TI-Ro) au decis sa isi uneasca eforturile si sa formeze Coalitia 2012 care isi propune sa contribuie la asigurarea unui climat propice desfasurarii unui proces electoral corect in Romania.

Neincrederea majoritatii romanilor in corectitudinea campaniilor electorale si a alegerilor poate afecta grav fragilul mecanism democratic si institutional romanesc. Lipsa de ...[citeste in continuare...]
 

Legea parteneriatului public-privat


PARTEA I - Parteneriatul public-privat. Consideratii generale

I. Repere istorice ale dezvoltarii parteneriatului public-privat

II. Sinteza comunitara. Linii orientative pentru parteneriatul public-privat

1. Recunoasterea la nivel comunitar a parteneriatului public-privat
2. Delimitarea parteneriatului public-privat de alte structuri juridice
3. Tipuri de parteneriat public-privat
4. Aspecte specifice la nivel comunitar privind finantarea proiectelor
de parteneriat public-privat

PARTEA A II-A - Legea parteneriatului public-privat. Comentarii si adnotari

I. Parteneriatul public-privat
1. Definirea prin lege a parteneriatului public-privat
2. Domeniul de aplicare al reglementarilor
3. Participantii la proiectul PPP

II. Etapele procedurale
1. Circumstantierea etapelor procedurale
2. Succesiunea etapelor procedurale

III. Decizia de a realiza un proiect in sistem de parteneriat public-privat
1. Justificarea economica a realizarii unui proiect in parteneriat public-privat
2. Studiul de prefezabilitate/fundamentare
3. Comparatia cu achizitia publica

IV. Initierea procedurii de selectie
1. Documentatia specifica etapei initierii
2. Comisiile implicate in procedura

V. Procedura de selectie
1. Procedura deschisa
2. Procedura de dialog competitiv
3. Acordul de proiect

VI. Cai de atac in materia PPP
1. Procedura administrativ-jurisdictionala
2. Procedura jurisdictionala

VII. Contractul de parteneriat public-privat
1. Incheierea Contractului PPP. Elemente specifice.
2. Clauze specifice

VIII. Compania de proiect
1. Definitie legala. Infiintare. Asociati. Cote de participare. Regimul actiunilor
2. Obiectul de activitate. Determinare. Limitari. Modificare

IX. Regimul bunurilor
1. Contributia partenerului public la proiect
2. Regimul juridic al bunurilor realizate in cadrul proiectului
3. Transferul bunurilor catre partenerul public

X. Incetarea Contractului PPP

Click aici pentru mai multe detalii >>>

 
© RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate
Week-end CEDO Interactiv Termeni de utilizare Publicitate

Trimiteti si prietenilor dvstra articolele care v-au placut:

yahoo messenger email facebook twitter linkedin

Puteti urmari toate newsletterele e-Juridic pe:

flux rss arhiva newslettere

Daca doriti sa va dezabonati automat, click aici:

Dezabonare Automata
Expeditor: Rentrop&Straton , Bdul. Natiunile Unite nr. 4 , Bucuresti , Romania
Tel: 0040-212094512 , Fax: 0040-213172586